Ogłoszenie

Prognoza pogody
Ogłoszenia
Sytuacja na świecie

#1 2014-01-05 13:23:38

 Lady Ellien

Władczyni Polis

Zarejestrowany: 2014-01-05
Posty: 59
Punktów :   
Link do karty postaci: http://www.5-krolestw.pun.pl/v

Moce

Moce to niezwykłe umiejętności z którymi nasza postać się urodziła lub których się nauczyła. Możesz nauczyć się jakiejś mocy używając punktów doświadczenia. Aby się jakiejś nauczyć musisz napisać do Władcy Królestwa (jeśli go nie ma to do Władcy Polis) prośbę o pozwolenie na naukę. Nie można się nauczyć mocy specjalnych i zakazanych - je można jedynie zdobyć w opowiadaniach lub dostać od upoważnionej osoby.

Przypominamy też o nienadużywaniu mocy. Jeśli ktoś będzie notorycznie używać potężnych czarów może nabawić się choroby. Pojedyncze przypadki nadużywania mocy kończą się zazwyczaj krwawieniem z nosa, w najgorszych przypadkach omdleniem postaci.



Moce


Podstawowe



  • Animizacja - pozwala na zmianę w zwierzaka (normalnego). Możesz ciągle ulepszać tą moc dodając nowe zwierzęta (przy pierwszym zakupie wybierasz jedno, potem możesz dokupić). Po zakupie wysyłasz mi zdjęcie zwierzęcia w które się zmieniasz oraz jego kartę postaci

  • Empatia - pozwala wyczuć emocje drugiej osoby, wyczuć to czego pragnie i co jej się nie podoba

  • Dotyk driady - umożliwia przyspieszenie wzrostu roślin, przydatne jeśli ktoś posiada własny ogródek.

  • Podwodne oddychanie - gdy wskoczymy do wody rosną nam skrzela, które pozwalają oddychać pod wodą.

  • Porażenie - dzięki tej mocy można porazić kogoś prądem i wszystkie postacie, które go dotykają lub są w pobliżu.

  • Regeneracja - pozwala na powolne leczenie ran innych. Jest to bardzo, bardzo wolny proces, ale dobry dla początkujących.

  • Zlodowacenie - pozwala na chwilowe zamrożenie wody, niezależnie od pory roku (latem jedynie szybciej topnieje niż zimą).

  • Atmokineza - pozwala zmienić pogodę na jakiś czas. Ogólna pogoda nadal jest taka sama, tylko możesz dostosować pogodę w opowiadaniu. Często też postacie z tą mocą mogą przypadkowo zmieniać pogodę jeśli odczuwają jakieś silne emocje np. smutek, gniew itp.

  • Fazowanie - inne określenie przechodzenia przez ściany i inne przedmioty materialne. Dzięki tej mocy możemy przez krótki czas przejść przez dowolną materialną rzecz. Jest to bardzo męczące, więc nie można tego często używać.

  • Fala uderzeniowa - przewraca przeciwnika oraz postacie w jego pobliżu, dzięki czemu masz czas na kolejny atak/ucieczkę.

  • Burza piaskowa - pozwala oślepić na chwilę jednego przeciwnika

  • Rozbłysk - pozwala na oślepienie wszystkich postaci i stworzeń w pobliżu (także tych przyjaznych).

  • Knebel - moc pozwalająca na "zakneblowanie" postaci. Nie może ona nic powiedzieć, póki zaklęcie działa.

  • Bagno - wytwarza naokoło postaci bagno, które unieruchamia przeciwników.

  • Mgła - moc tworzy wokół postaci gęstą mgłę, która oślepia przeciwników. Posiadacz tej mocy widzi we mgle lepiej niż osoby, które nie posiadają tej mocy.

  • k

Elitarne



  • Teleportacja - pozwala na natychmiastową zmianę miejsca. Ograniczenie: Można się teleportować jedynie do miejsc w których się kiedyś było.

  • Telepatia - pozwala czytać w myślach. Ograniczenie: Nie zadziała na osoby z blokadą astralną.

  • Bariera - pozwala na zablokowanie ataku przeciwnika, tworzy przezroczystą, lekko niebieską barierę.

  • Projekcja Strachu - dzięki tej mocy możemy odtworzyć największy lęk innej postaci.

  • Tarcza astralna - jest to moc pasywna, dzięki niej jesteśmy odporni na moce umysłowe np. fale mocy, empatię, telepatię i projekcję strachu.

  • Lustrzane odbicie - pozwala w lustrze/wodzie stworzyć swoja kopię. Pozwala ona na widzenie i słyszenie wszystkiego, co się dzieje w jej pobliżu i przekazuje te informacje prawdziwej osobie. Można utrzymywać w jednym czasie maksymalnie 5 odbić. Odbicia można zniszczyć poprzez rozbicie lustra/zaatakowanie odbicia w wodzie (wystarczy je ciachnąć mieczem). Właściciel odbicia może je także usunąć.

  • Projekcja lustrzana - jeśli osoba, która ma tą moc stoi przed lustrem/kałużą wody może zobaczyć dowolne miejsce na świecie, gdzie także jest lustro/woda w której można się odbić.

  • Telekineza - dzięki niej możemy podnosić niewielkie przedmioty i nimi poruszać bez dotykania ich.

  • Replikacja - dzięki niej możemy stworzyć dokładną replikę czegoś. Po jakimś czasie replika staje się coraz mniej widoczna aż w końcu znika. Jeśli replikujemy jedzenie to nie ma ono smaku.

  • Fala mocy - pozwala na wykrycie magicznych stworzeń i innych ludzi w pobliżu.

  • Materializacja - dzięki tej mocy możesz wyświetlać różne swoje myśli, ukazywać to o czym myślisz innym

  • Przekazanie esencji - pozwala "odżywić" postać blisko śmierci przekazując jej część naszej esencji (to nas osłabia, ale ratuje drugą osobę).

  • Wrzątek - moc, która sprawia, że krew przeciwnika zaczyna wrzeć. Cele stoją w miejscu ogarnięte drgawkami, niezdolne do jakiegokolwiek ruchu.

  • Światłocień - zaklęcie, które pozwala na ukrycie przedmiotu poprzez zrobienie go niewidzialnym. Jedynie osoba, która ukryła przedmiot i osoby, którym o tym powiedziała mogą znaleźć ten przedmiot. Czasami potężni magowie mają możliwość odnalezienia przedmiotó otoczonych światłocieniem.

  • k

Legendarne



  • Władza nad żywiołem - gracz może wybrać jeden z podstawowych żywiołów nad którym może panować (do wyboru: woda, ogień, ziemia, powietrze)

  • Projekcja Astralna - pozwala na stworzenie dokładnej kopii siebie, kopia będzie się słuchała właściciela, ma takie same moce, wygląd i charakter. Stworzenie i utrzymanie kopii astralnej kosztuje wiele siły, więc kopia nie starcza na długo (zazwyczaj na maksymalnie 24-48h, zależy od stanu postaci) i osłabia prawdziwą osobę (ma mniej siły na wykonywanie różnych czynności). Projekcja Astralna pozwala na przebywanie w dwóch miejscach.

  • Wichura - wytwarza potężny wiatr, który niszczy wszystko w pobliżu i zadaje wielkie obrażenia postaciom i stworzeniom w pobliżu.

  • Glamouring - dzięki niemu możemy w każdej chwili zmienić wygląd za pomocą iluzji. Tzn. że nie jest to zmiana na stałe - po jakimś czasie musimy powrócić do swojej normalnej postaci (tak jak w wypadku Projekcji Astralnej - Glamouring jest bardzo męczący). Dodatkowo możemy się przemienić tylko w osoby, które kiedyś dotknęliśmy i pamiętamy ich twarz.

  • Wyssanie - pozwala na wyssanie całej energii przeciwnika. Nie można go zabić, ale wyssanie bardzo osłabia wroga i wzmacnia tego, kto używa mocy. Często użycie Wyssania przesądza o wyniku walki.

  • Zew natury - pozwala przywołać do siebie dowolnego stworzenia, które znamy. Można także przywołać kilka stworzeń danej rasy, których nie znamy, jednak jest to bardzo ryzykowne, bo stworzenia te mogą być nastawione agresywnie do nas. Mogą też oczywiście być przyjazne, jednak szansa na przywołanie agresywnego stworzenia wynosi 50%.

  • Kontrola snów - pozwala wejść do czyjegoś snu i zmieniać go dowolnie. Można w ten sposób zrobić sen idealny, który polepszy humor postaci, ale także najgorszy koszmar, który spowoduje u postaci traumę.

  • k

Zakazane



  • Nicość - bardzo potężna i niebezpieczna moc. Pozwala odebrać innym postaciom ich moce. Posiadają ją jedynie najlepsi z najlepszych, a i tak niechętnie ja stosują, ponieważ każde odebranie mocy kosztuje coraz więcej i każde użycie Nicości może być ich ostatnią użytą mocą.

  • Ożywienie - niezywkle rzadka moc. Dzięki niej możemy przywołać do nas ducha dowolnej postaci dając jej ciało. Niestety utrzymanie jej ciała przy "życiu" jest bardzo ciężkie i kosztowne, więc niewiele osób może jej używać.

  • Urok - przez pewien czas możesz kontrolować umysł innej postaci. Nie możesz go zmusić do zabicia innej postaci (można jedynie postacie niezależne) ani popełnienia samobójstwa.

  • Zerwanie pola - moc, która niszczy w danym miejscu pole inhibicyjne. Dzięki temu złe Istoty mogą przejść z Infrawymiaru do świata żywych. Powoduje to zazwyczaj ogromne szkody, bo potem trzeba naprawić pole i złapać wszystkie złe Istoty. Często też Istoty nie słuchają się tego, kto je uwolnił, przez co on także może zostać przez nie skrzywdzony,

  • Lalkarstwo - tzw. kierowanie ciałem. Pozwala na kontrolowanie ciała innego organizmu. Tak więc osoba z mocą lalkarstwa może łatwo wygrać każdą walkę - wystarczy, że będzie przesuwać ciosy przeciwników, tak aby pudłowały i zatrzymywać przeciwników, gdy my atakujemy. Lalkarstwo wymaga wiele siły i za używanie go grozi kara (zresztą to dotyczy wszystkich mocy zakazanych).

  • k

Specjalne



  • Wizje - moc, która nie jest zależna od nas, pasywna. W pewnym momencie po prostu pojawia nam sie przed oczami pewien obraz. Zwykle następuje to po zobaczeniu czegoś związanego z wizją. Moc tą posiadają Wizjonerzy.

  • Więź - to raczej stan niż moc. Wieź pozwala na połączenie się z inną postacią. Ma to swoje zalety (np. postacie mogą się komunikować bez słów, wiedzą co druga osoba czuje, co myśli, a także mogą wziąć część bólu drugiej osoby na siebie), ale także wady (np. wszystkie uszkodzenia ciała, które przydarzą się jednej osobie drugiej też się robią, a gdy jedna osoba zginie druga też umiera). Więź można wytworzyć, ale także zerwać u Łączników.

  • Połączenie - inna odmiana Więzi. Połączenie polega na więzi żyjącej istoty z istotą z Infrawymiaru. Zaletami takiego połączenia jest pomoc w walce (ale nie tylko) Istoty, ale także jej rady. Wadą za to jest brak możliwości spokojnego oddalania się Istoty - zawsze musi znajdować się blisko żywej postaci. Jeśli odleci za daleko żywą postać zacznie wszystko piec, potem boleć, zacznie jej płynąć krew z nosa, następnie zemdleje, a w ekstremalnych przypadkach może to nawet spowodować śmierć. Połączenie z Istotą można wywołać u Łącznika - jest to bardzo skomplikowany i niebezpieczny proces, więc niewielu w ten sposób się Połączyło. Częściej do Połączenia dochodzi, gdy umiera osoba, którą dobrze znaliśmy, a ona nie chce przejść na drugą stronę i zostaje z nami. Połączenie jest wieczne i nie da się go zerwać (przynajmniej nie wiadomo o żadnym sposobie przerwania Połączenia).

  • Zarządzanie molekułami - pozwala na spowolnienie/przyspieszenie czasu, lecz nie można go zatrzymać ani cofnąć. Osoba, która używa tej zdolności porusza się normalnie. Moc posiadają wszyscy Strażnicy Czasu oraz niektóre legendarne postacie.

  • Projekcja - bardzo rzadka umiejętność. Dzięki niej możemy urzeczywistniać swoje sny/myśli np. jeśli chcemy ożywić lalkę to ją ożywimy samą myślą o tym, jeśli chcemy by kogoś dom się spalił - tak się stanie. Trzeba jednak uważać z tą mocą, bo może ona zadziałać na naszą niekorzyść. Dzieje się tak, ponieważ natura chce utrzymać równowagę. Tak więc jeśli zażyczymy sobie 50.000.000 florenów prawdopodobnie później wpadniesz w wielkie długi, a jeśli zechcesz, by twojemu wrogowi wyrosły pryszcze najpewniej po kilku dniach tobie też wyrosną.

  • Projekcja graficzna - tą moc posiadają jedynie Rysownicy. Pozwala ona na zmaterializowanie każdego rysunku wykonanego przez Rysowników. Dana rzecz materializuje się w postaci w jakiej ją narysowano - nie będzie większa ani mniejsza.

  • k

  • Błogosławieństwo - tymczasowa moc pasywna, dzięki której mamy wielkie szczęście. Właściwie wszystko nam się udaje w tym dniu. Można otrzymać od niektórych stworzeń oraz nabyć w czasie przygód.

  • Klątwa - tymczasowa moc pasywna, odwrotność błogosławieństwa. Jeśli ją otrzymałeś lepiej pozostań w domu lub innym bezpiecznym miejscu, bo w czasie trwania klątwy wiele rzeczy ci się nie uda.

DO ROZDZIELENIA:
Próżn
Śmierci
Wymiarów
Wytrwałości
Zmysłów
Zniszczenia
Życia


~Lady Ellien, władczyni Polis

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.alcoholbrigadeforum.pun.pl www.isthari.pun.pl www.fallen-sword.pun.pl www.dualcoma.pun.pl www.najlepszeseriale.pun.pl