W świecie Pięciu Królestw ciężko obyć się bez sporów. Większość jest załatwiana słownie, potocznie są one nazywane kłótniami. Jednak niektóre przeradzają się w najróżniejsze walki.
- Sparing - to treningowa walka 1x1 lub więcej. Nie potrzeba do niej GM, a postacie nie otrzymują w niej żadnych trwałych obrażeń ani nie mogą zginąć.
- PVP - to poważna walka w której już postacie mogą otrzymać trwałe obrażenia. Wymagany nadzór GM.
- Na śmierć i życie - jak sama nazwa wskazuje jest to walka na śmierć i życie - postacie mogą w niej zginąć. Wymagany nadzór GM.
- Drużynowe - walki kilku osób, przed walką należy ustalić czy jest to grupowy odpowiednik PVP czy na śmierć i życie. Wymagany nadzór GM.
Zasady walki W walce musi być jakiś porządek. Więc wszystkie walki muszą się odbywać według wzorów: I wzór (w wypadku MG, którzy nie mogą edytować postów) 1 post: Atak I gracza 2 post: Podsumowanie GM 3 post: Atak/Obrona II gracza 4 post: Podsumowanie GM
II wzór 1 post: Atak I gracza MG edytuje post 1 podsumowując atak. 2 post: Atak/Obrona II gracza MG edytuje post 2 podsumowując ruch.
W każdej rundzie zaczyna inny gracz tzn. w pierwszej rundzie atakiem rozpocznie gracz I, a w drugiej rundzie rozpoczyna atakiem gracz II. Jeśli w walce bierze udział więcej graczy to runda kończy się po wykonaniu ruchu przez wszystkich graczy. Kolejność powinna być: Gracz I drużyny ---> Gracz II drużyny ---> Gracz I drużyny itd. Jeśli drużyn jest więcej to grają wszyscy po kolei.
Atak - powinien zawierać opis ataku, różne akcje następujące po sobie. W jednym poście gracz może opisać maksymalnie 3 ataki. Mogą być napisane w 1 lub 3 osobie, jak kto woli.
Obrona - najprościej rzecz ujmując jest to odpieranie ataku przeciwnika. Po obronie może nastąpić jeden atak.
GM może w każdej chwili przerwać walkę widząc, że któryś z graczy wykonuje niedozwolone rzeczy. Na co powinien zwracać GM:
- Logiczne zestawienie walki
- Kolejność walczących
- Okoliczności sprzyjające/negatywne
- Uczucia i aktualny stan postaci
Podczas walki gracz ma prawo:
- Poprosić o innego GM, jeśli ten nie wykonuje swoich obowiązków/jest stronniczy
- Udać się do innego GM/admina o radę, jeśli masz wątpliwości co do słuszności podsumowania GM
- Poprosić GM o wykonanie ruchu przeciwnika, jeśli ten nie odpisał w ciągu tygodnia na post (GM pisze wtedy na korzyść oczekującego)
Przykład walki G1 - gracz 1 G2 - gracz 2 GM - mistrz gry
- G1: Anna szła powolnym krokiem przez najuboższą dzielnicę miasta. Nie mogłem się doczekać, kiedy w końcu się jej pozbędę, a tym samym zyskam władzę. Po chwili marszu Anna weszła w ciemną uliczkę, prawdopodobnie skrót do jej domu. Pomyślałem, że teraz mam szansę. Podkradłem się szybko do kobiety i zaatakowałem ją moim kochanym mieczem - "Naleśnikiem".
- GM: G1 nie trafił G2, G2 uniknął ciosu.
- G2: - A jednak. Sądziłam, że sobie odpuścisz, ale oczywiście nie mogłeś - powiedziałam do Eryka równocześnie wyrywając mu miecz. Rzuciłam go za siebie i spojrzałam mężczyźnie prosto w oczy.
- Wiesz, że nie chciałam... - nie zdążyłam dokończyć, bo zauważyłam drgnięcie ręki Eryka. Wiedziałam, co to oznacza, więc zareagowałam szybciej od niego - użyłam Porażenia, by go przez chwilę unieruchomić. - Żegnaj Eryku...
- GM: G2 udało się użycie Porażenia. W czasie gdy G1 nie mógł się ruszyć G2 uciekł z pola walki.
|